Terra Foundation for American Art

The Terra Foundation for American Art is dedicated to fostering exploration, understanding, and enjoyment of the visual arts of the United States for national and international audiences. Recognizing the importance of experiencing original works of art, the foundation provides opportunities for interaction and study, beginning with the presentation and growth of its own art collection in Chicago. To further cross-cultural dialogue on American art, the foundation supports and collaborates on innovative exhibitions, research, and educational programs. Implicit in such activities is the belief that art has the potential both to distinguish cultures and to unite them.

La Terra Foundation for American Art a installé en 2015 ses nouveaux bureaux européens au deuxième étage du 121 rue de Lille et partage au quatrième étage la salle de lecture de la Bibliothèque d’histoire de l’Art de la Fondation Custodia, qu’elle est venue enrichir de plus de 10 000 ouvrages dédiés aux arts visuels des Etats-Unis. Fondation phare en matière d’art américain, la Terra Foundation for American Art a apporté depuis 2005 son soutien financier de plus de 61 millions de dollars à près de 500 expositions et programmes académiques aux quatre coins du monde.

Voor meer informatie: www.terraamericanart.org